محصول به سبد خرید اضافه شد
( 0 ) سبد خرید
مجله کودک
ورزش وزنه برداری
  • نویسنده: بابانوئل
  • بروزرسانی: ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

وزنـه بـرداری

وزنه برداری، یک راه عالی برای پرورش توده‌ی عضلانی و ایجاد استقامت عضلانی است. همچنین به تقویت استخوان‌ها و بهبود تراکم استخوان نیز کمک می‌کند. این ورزش می‌تواند به تنظیم وزن بدن کودکان کمک کند. ورزش‌های قدرتی مانند وزنه برداری، می‌توانند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شوند و به فشار خون نرمال و کلسترول کم، کمک کنند.در زیر به برخی از فواید این ورزش اشاره میکنیم

قوی‌تـر می‌شویـد

افزایش قدرت باعث می‌شود کمتر به دیگران وابسته باشید. انجام کارهای خانه، بغل کردن کودکان و خریدهای خانه برای شما ساده‌تر خواهد بود. اگر قدرت بدنی شما زیاد شود انجام کارهای روزانه و ورزش‌های روتین برایتان ساده‌تر خواهد شد و احتمال بروز آسیب‌های بدنی کاهش می‌یابد.

چربـی بدن را از دست می‌دهیـد

با ورزش میزان ماهیچه‌های بدن زیاد می‌شود و سوخت‌وساز آن افزایش می‌یابد. در نتیجه در طول روز کالری بیشتری می‌سوزانید.

افزایـش قـدرت

تحقیقات نشان داده‌اند برخلاف مردان، زنان با تمرینات قدرتی افزایش سایز نخواهند داشت. زیرا میزان هورمون‌هایی که باعث تغییر سایز می‌شوند در زنان 10 تا 30 مرتبه کمتر از زنان است. در کنار ثابت ماندن حجم بدن، شما ماهیچه سازی خواهید داشت و از فواید آن بهره‌مند می‌شوید.

کاهـش خطر پوکـی استـخوان

تمرینات قدرتی می‌توانند تراکم استخوان ستون فقرات را در شش ماه تا حدود سیزده درصد افزایش دهد. این تمرینات در کنار افزایش کلسیم دریافتی بهترین راه برای زنان برای مبارزه با پوکی استخوان است.

کاهـش خـطر کمردرد و آرتـروز

تمرینات قدرتی نه تنها بیشتر ماهیچه می‌سازند بلکه بافت‌های ارتباطی را قوی کرده و استحکام مفاصل را افزایش می‌دهد. این تأثیر برای مفاصل مفید بوده و از بروز جراحات پیشگیری می‌کند.

کاهـش خـطر بیماری‌های قلــبی

تمرینات قدرتی می‌توانند سلامت قلب را از چند راه ممکن بهبود بخشد، از جمله با کاهش کلسترول بد، افزایش کلسترول خوب و کاهش فشارخون. با افزودن تمرینات قلبی عروقی به روال ورزشی خود می‌توانید از فواید بیشتری بهره‌مند شوید.

کاهـش خطر دیــابت

تمرینات قدرتی روشی که بدن قند را تجزیه می‌کند بهبود بخشیده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. دیابت مشکلی در حل رشد میان زنان و مردان است. تحقیقات نشان داده‌اند تمرینات قدرتی می‌توانند بهره‌وری گلوکوز را تا 23 درصد در بدن در چهار ماه افزایش دهند.

مبــارزه با افســردگـی

تمرینات قدرتی علائم افسردگی را بسیار موفق کاهش خواهند داد. زنان دارای تمرینات قدرتی اغلب احساس اعتمادبه‌نفس و قدرت بیشتری دارند که فاکتورهای مهمی برای مبارزه با افسردگی هستند.

به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه صفحه: