دانستنیهای کودک

فواید بازی با شن جادویی

شن صورتی و آبی

بـازی با شن جـادویـی

با وجود تنوع اسباب بازی‌ها در مغازه‌های ویژه کودکان انتخاب بهترین وسیله بازی برای والدین حداقل ازسن 3سالگی به بالا سخت است. زیرا والدین امروزی بیشتر تمایل دارند وسایل بازی را برای فرزندشان فراهم کنند که هم از معیارهای استاندارد جهانی برخوردار باشد و هم رشد هوشی و فکری فرزندشان را افزایش دهد. بنابراین والدین پیش از انتخاب وسیله بازی بهتر است اطلاعاتی درباره ویژگی کودک در هر دوره سنی و اسباب بازی مخصوص آن دوره به دست آورند.یکی بهترین اسباب بازی ها در این سن بازی با شن و ماسه و خمیرو… میباشد .

 

بازی های فکری همیشه در راستای پرورش میزان رشد فکری کودکان تاثیر به سزایی داشته اند و شن جادویی یکی از این موارد می باشد.شن جادویی می تواند یک باز بسیار سرگرم کننده توام با تحرک باشد که باعث می شود هماهنگی بین مغز و دست کودک بسیار افزایش پیدا کند و همچنین کودک شما بتواند تمام اشیایی که دست دارد را خودش طراحی کرده و بسازد.

 

 

مزایـای بـازی با شن جـادویی

این مورد سبب می شود میزان خلاقیت ذهنی کودک به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.شن های جادوی دارای قالب هایی هستند که در ان انواع اشیا از جمله خودرو و حیوانات قرار داده شده و کودکان می توانند انواع فضاهای طبیعی و حیات وحش را با آن طراحی کنند و ساعت ها سرگرم شوند.شن جادویی هیچ گونه خطر و عارضه ای برای کودک ندارد.زیرا این محصول دارای رنگ خوراکی و چسب طبیعی ذرت می باشد که برای سلامتی کودک به هیچ وجه مضر نمی باشد.

مزیت بسیار بزرگ شن جادویی در این است که می توانید علاوه بر رنگ های شاد آن را برای بارها و دفعات متعدد استفاده کرد و این اطمینان را داشته باشید که شن جادویی اصل هیچ گاه خاصیت چسبندگی خود را از دست نخواهد داد.

از دیگر مزایای شن جادویی برای کودکان ایجاد روحیه کار گروهی می باشد و بچه ها می توانند با تقسیم کار هر کدام مسئولیت قسمت های مختلف کار را بر عهده بگیرند و در نهایت آنچه ساخته اند را باهم ترکیب کنند و به اشتراک بگذارند.
یکی از مشکلاتی که این روز ها به شدت گریبان گیر نسل جدید شده است کم تحرکی و استفاده از بازیهای رایانه ای و تبلت و کنسول های بازی می باشد که می تواند آسیب های بسیار زیادی به سلامتی و رشد فکری کودکان وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *