دانستنیهای کودک

فواید شنا در کودکان

کودک در استخر

شنـا برای کودکـان

فصل تابستان است و روزهای گرم می‌تواند انگیزه‌ای برای گذراندن اوقات فراغتتان در جای خنکی مانند استخر باشد. اگر از آن والدینی هستید که به شنا کردن علاقه‌مندید، احتمالاً دوست دارید فرزندتان را با خود به استخر ببرید و این لذت را با یکدیگر شریک باشید.
چه آبی مناسب بازی کودکان است؟
بهترین آب، آب‌های آرام است که موج و تلاطم نداشته باشند. می‌توان از استخر‌های خیلی کوچک مخصوص کودک یا استخر‌هایی که برای شنای مادر و کودک طراحی شده، استفاده کرد. البته به شرط اینکه تمام موارد و نکته‌های بهداشتی مربوط به استخر رعایت شده باشد و کلر آن از حد استاندارد بیشتر نباشد.

 

توصیـه‌های ایمنـی

اولین توصیه آن است که به هیچ وجه کودک را در آب حتی آب‌های کم عمق یا وان کودک و… تنها نگذارید، زیرا ظرف ۳۰ ثانیه کودک با فرو رفتن در آب غرق خواهدشد. دوم اینکه هنگام بازی با کودک نباید سرش را وارد آب کند و در کل بهتر است سر کودک با آب تماس نداشته باشد، زیرا ممکن است ذرات شیمیایی، کلر یا آلودگی‌های احتمالی موجود در آب وارد دستگاه تنفسی و گوارشی کودک شوند و مشکل‌هایی را برای به وجود بیاورند. همچنین، چون کودکان شیرخوار نمی‌توانند ادرار و مدفوع خود را کنترل کنند حتما باید پوشک مخصوص شنا داشته باشند تا در صورتی که ادرار یا مدفوع کردند، آب آلوده نشود و سلامت خود و سایر کودکان به خطر نیفتد.

فوایـد شنـا برای کـودک چیـست؟

  • کاهش ریسک غرق شدن

کودکان سن یک تا چهار سال که از نوزادی شنا یاد می‌گیرند، کمتر در معرض خطر غرق شدن هستند. این بچه‌ها در آب احساس اطمینان بیشتری می‌کنند.

کنترل و تعادل بهتر بدن: شنا به کودکان کمک می‌کند تعادل بدن و کنترل ماهیچه‌هایشان را بهتر انجام دهند. احتمالاً این مورد به خاطر به‌کارگیری بیشتر از عضلات در هنگام شنا کردن است.

  • ارتقـای سلامـت استخـوان‌

گفته می‌شود به خاطر حرکات قدرتی که در شنا انجام می‌شود، این ورزش در تقویت استخوان‌ها و مفاصل نوزاد مؤثر است.

  • به آسـم کمک مـی‌کند

شنای آرام به افراد و همچنین بچه‌هایی که مشکل آسم دارند کمک می‌کند تا با شرایطشان راحت‌تر کنار بیایند.

  • بهبـود توانـایی‌های جسـمی و شـناختـی

کودکانی که زودتر شنا را شروع می‌کنند، توانایی شناختی و جسمی بهتری دارند.

اسبـاب‌بـازی‌هـای آبــی

اسباب‌بازی‌های ضدآبی که روی سطح آب شناور می‌مانند برای سرگرم کردن بچه‌ها در استخر مناسب هستند.

یک حوله نرم مناسب برای وقتی‌که فرزندتان از استخر خارج می‌شود نیاز دارید. به‌علاوه می‌توانید از حوله‌های تن‌پوش برای زمانی که بین شنا بیرون می‌آید و می‌خواهد فوری چیزی بپوشد استفاده کنید.

شما میتوانید جلیغه نجات بادی اینتکس برای کودکتان تهیه کنید کودک با پوشیدن ان روی اب میماند و غرق نمیشود و شما با خیال راحت میتوانید کودک را به اب بسپارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *